..

..

Stránky

pátek 19. července 2013

Prošívání

Včera jsem dokončila prošívání dětské deky a jdu si pro radu. Nakonec jsem ji neprošila přesně podle originálu. To by bylo ještě jednou tolik šití. Na označení rovných čar jsem použila malířskou krycí pásku (vřele doporučuji) a vždy jsem prošila z levé i pravé strany. Odlepila a posunula dál a tak pořád dokola.
 


V jistém místě toho bloku je poměrně silná vrstva látek. Měla jsem za to, že jsem rozžehlovala správně, vytvořila jsem takové ty úhledné zámečky nebo jak se jim správně říká, ale na pár místech je to příliš silná vrstva a stroj mi to neprošil. Neprovázala se nit a tak jsou tam dlouhé stehy. Nejdřív jsem se to snažila napravit. Otáčela jsem kolečkem ručně a přejela to podruhé, ale výsledek se mi moc nelíbil, tak jem to nechala jak to je. Jehlu jsem měla 90 a stroj je čerstvě zaservisovaný. Máte nějaký tip jak tomuto předejít?

 

Dál bych se chtěla poradit o bavlněném vatelínu. Někde jsem četla, že paní předepere takhle prošitou deku a lem našije až poté. Co myslíte, je to dobrý nápad? Každopadně od zkušené kamarádky vím, že je třeba přišít lem ručně, strojově by se mohl po vyprání a vysrážení vatelínu pokroutit. Navíc to ruční přišití je moje nejoblíbenější část.

Mé srdce plesá nad tou harmonii barev :-) Tomu říkám dokonale sladěná zadní strana s tou přední. Zaujala vás látka s letadly? Aktuálně ji koupíte ve slevě (50,-/m) ty jednobarevky jsem pořídila na MMB, ale už si nevzpomínám u koho.


A ještě bych ráda poděkovala za vaše milé reakce na moji výhru. Opravdu mne velmi potěšily. Díky!

14 komentářů:

ANNabeLL řekl(a)...

Wau, nádherná práce .. asi se přestanu bát strojového prošívání a zkusím taky :)..

Anonymní řekl(a)...

Vexinko ta deka je nádherná... ta harmonie top a záda nemá chybu...fakt je to pohlazení pro oko :-).
Na dlouhý "skok" přes hnízdečko švu nemám žádný tip. Dělám to jak jsi psala...když přes něj musím, prostě to přetrpím ručním otáčením kolečkem a pomůžu jehle skrz. Při prošívání na rámu se mu prostě vyhnu. Někde jsem četla, že pomůže poklepání kladívkem, aby vrstvy nebyly tak vysoké, ale nejsem si jistá, že by to pomohlo - vrstvy tak jako tak zůstanou. ... a lem - můj způsob znáš ... přišít před srážením :-). .................. Ty jo ta je tak super, že snad do ní půjdu... jak by asi vypadala z Petite Odile a v tmavé variantě???... hmmmmm... tak jen tak dál, ať mám kde pohladit si oko...papa Mopsinka

Jitka řekl(a)...

Vynechávání stehů jsem si už také prožila. Začala jsem zkoušet různé nitě a nakonec závěr byl: nekvalitní vrchní niť (bílá bavlněná zn. Hagal, je k dostání skoro ve všech galanterkách. Jak ji vidím, utíkám. Jedině Aman nebo něco dražšího). Byla trošičku silnější, použila jsem ji bez problémů jako spodní a už se mi to nestalo. Stroj mám Berninu 240 a ta prošije všechno, co se vejde pod patku. Vyměnila jsem ji před rokem, měla jsem Janome 7700 a nic moc.
Deka je super, taky mám ráda, když přední a zadní strana ladí.
Myslím, že moc vrstev látky při šití nemáš, tak bych to viděla na změnu nitě. Schválně zkus polyesterovou, jestli ti bude také vynechávat.
Bavlněný vatelín používám hlavně do chňapek, aby se daly vyprat na vyšší teplotu a nemám žádné problémy. Ovšem, je to malý rozměr, neprojeví se to kroucení.

Věrka řekl(a)...

Věru, ta deka je krásná. Ani ji nemůžu ukázat Lukymu, to by ji určitě moc chtěl :-)
Látka s letadýlky je super, už jsem si ji na tvé doporučení koupila, ale v modré. Chci ji na tašku, a ta bílá by byla hned jako p.... Musím ale uznat že ta bílá se mi taky moc líbí, jdu se mrknout na ty "tvoje" slevy.
krásný víkend pa Věrka

Olive řekl(a)...

Vexi, ještě mě napadá, že i nitě mohou zlobit u provazování, když je větší vrstva. V poslední době si s tím dost hraji. Mám nitě HARD, ale na prošívání je to většinou hrozné. Když už mám dole málo nitě, tak se ta vrchní trhá, nevím, proč. Zjistila jsem, že mi na prošívání dobře funguje dole HARD a nahoře Gutterman. Na normální šití jsem s HARDem v pohodě.
Takže zkus si hrát ještě s nitěmi.

Unknown řekl(a)...

Vexi, ta deka je prekrasna, a ti poviem, ze pri hrubsich miestach to robi aj mne stroj, neviem preco, ci je to u vsetkych tak, alebo len u naseho, ale kazdopadne je nadherna - obdivujem, ja na deky nie som :D tesim na konecny vysledok... :D

pegyna řekl(a)...

tak ta vypadá moc dobře, s tím přeskočeným stehem neporadím, mně se to ještě nestalo, ale lem přišívám taky hned jak píše Monika

Zuzana řekl(a)...

Deka se mi moooc líbí, mám ráda tyhle "jednoduché", kde parádu dělá pěkné prošívání. Zadní strana suprová!
No a vynechávání stehů? Zaprvé si myslím, že stroj čerstvě po servisu by tohle prostě dělat neměl. Měl by být v takovém stavu, aby zvládl ledacos, na dece nemáš tak extrémně silnou vrstvu. Jinak hodně důležitá je nová jehla, vyzkoušela bych i 80, devadesátka může mít problém prostoupit dobře všechny vrstvy, může tahat vrstvy dolů a člunek nestihne v tu pravou chvíli provázat. Něco se dá ovlivnit přítlakem patky (nedat příliš malý přítlak, pak se při pohybu jehly pohybují i vrstvy deky a spodní člunek nemusí provázat včas). A taky zvolit kvalitní nitě, Amman (nebo Amann? nevím, jak se píšou, mezi ty méně kvalitní rozhodně patří Hard). Pak mi tohle mašina dělá, pokud mám člunek zanesený bincem, ale po servisu ho musíš mít čistý...
S bavlněným vatelínem jsem na deku ještě nepracovala, lemy šiju před vypráním a na stroji:-) Na ruční šití mě neužije, takže s tím neporadím.

vexa řekl(a)...

Holky díky za info. Budou to asi ty nitě (Hard), příště zkusím jiné. To jsem netušila, že to může být tím. Jinak jsem ráda, že se vám líbí :-) Hezký víkend!

Marta Dupkalová řekl(a)...

Ahoj Vexi, ja suhlasim, co tu baby popisali - skus Amann - to uz netriesim, ale napisem, co s tym robim ja, ked uz sa mi stane:vezmem ihlu a nit a rucne prichytim vrchnu nit na 2 - 3 miestach (z jednej stany nite hore, z druhej dole, na dalsie miesto vediem nit vnutri sendvica - tak, aby si stehom este prichytila spodnu nit) ... uzliky skryjem do sendviča tiež, takže na konci nevidno nic ... no len je to babracka, tak uz ako sa rozhodnes ... ale na konci mam vzdy dobry pocit,ze som aj tak vyhrala :) Drzim palce :)

Korfela řekl(a)...

ola ola ... vypadá hustě ... mám letadla doma v bílém i modrém kamarádce pro kluka na povlečení ... jsme spolu vybrali na celou sadu na vánoce ;-) ... njn

s tím prošitím se mi také občas stane, ale naštěstí stačí krokovat a vyčistit spodek ... co píší holky ohledně nití je dost možné ... občas nějaké náhodně koupím v Praze a zkouším ... a je v nich dost rozdíl, to je fakt....

jo a to prošití je nádherné ... moc se mi ta deka líbí ... jinak lem přišívám růčo ... to je takové to poslední mazlení ..

Hanka řekl(a)...

Deka je moc hezka a fakt perfektne sladena, ta letadylkova latka je paradni! Vynechavani stehu jsem si taky vytrpela. Vyzkousela jsem nove jehly, nove kvalitni nite, at uz polyesterove nebo bavlnene a nic nepomohlo. Nakonec to bylo strojem, po serizeni uz to nedelalo. Latky vzdycky pred sitim peru ale vatelin at uz bavlneny nebo polyester nikdy predem neperu a lem siju rucne nakonec. Jeste se mi nestalo ze by se mi deka po vyprani srazila, nebo se lem nejak zkroutil.

Anonymní řekl(a)...

Věrko,
deka je naprosto úúúžasná, taky se odhodlávám do nějaké deky. Asi nějakou spáchám až budou mít děti každý svůj pokojík sladěný do jejich oblíbených barev.
Jsi moc šikovná/ doufám, že nevadí tykání/.
K tomu provazování nití: mě stroj taky zlobí pokud prošívám víc vrstev, pomáhá /mně/, když si pod patku, ale pozor néé pod jehlu strčím špičku nůžek v místě kde končí silnější vrstva, tím se vyrovná výškový rozdíl mezi vrstvou kde je víc švů a kde už je jen vrstva látky a výplně. Pomalu přes ně přejedu a tím zmírním přechod a stroj provazu normálně.Doufám, že jsem to napsala trochu srozumitelně.
Třeba moje rada pomůže. Krásný den a plno super nápadů. Zase někdy přijdu nahlídnout. Veronika

vexa řekl(a)...

Tykaní nevadí :-) Díky za tip. Jednou jsem i četla, že někdo používá jakési plastové distanční podložky. Občas si podkládám takhle patku na začátku šití něčeho silnějšího, ale zatím jsem to nikdy nezkoušela takhle uprostřed. Hezké léto!