..

..

Stránky

pátek 3. ledna 2014

Návod na vinylové taštičky

Vinylové taštičky jsou kombinací dvou návodů z netu - KLIK a KLIK a protože jsem si chtěla vyzkoušet napsat návod, tak tady je :-)
 

Nejdřív si vyberte zipy a zbytky látek. Spíš pruhy. Můžete využít i lemy látek. Já používám pruhy většinou 8-10cm široké a dlouhé o něco víc než zip. Na poutko používám pruh 8x16cm.

Pruh látky přeložte napůl a přežehlete. Složte okraje látky směrem ke středu a sežehlete ještě jednou. Pokud máte pruh užší stačí zažehlit jen cca 1cm. Přiložte k zipu a prošijte zipovou patkou v kraji.

Další variantou je použít 2 pruhy látek a zip všít mezi ně. Určitě to znáte. Poté je třeba látky sežehlit směrem od zipu a prošít v kraji.


Mezi dvě vrsty látky vložte menší kus vinylu (ten můj je široký 13cm) Prošijte.


Prošijte i poutko. Pokud se vám nechce dělat látkové můžete použít i stuhu. Na fotce výše vidíte jak by připravený díl měl vypadat a teď přijde "kouzlo" s izolepou. Obyčejná izolepa mi nefungovala a tak jsem koupila tu doporučovanou v zahraničním návodu s názvem Scotch tape. Případně můžete použít teflonovou patku, tu já nemám.


Polepila jsem si zipovou patku a dva proužky na stroji. Nebojte, žádná lepkavá stopa po této pásce nezůstává.


K hornímu okraji zipu přiložte větší kousek vinylu (ten můj je široký 19cm) a zip přišijte. Vinyl přehněte směrem nahoru a prošijte v kraji.


Teď si z nepravidelného tvaru uděláme krásný pravidelný obdelník. Zip srovnejte s jednou z přímek na vaší podložce. Zkontrolujte spodní okraj, pokud je mimo, zařízněte podle přímky na podložce.


Totéž udělejte na stranách. Konce zipu si tam nechte! Srovnejte pravítko podle čar na podložce a šmik, šmik. Ve finále máme krásný obdelník.


Čas přišít poutko. Pro lepší manipulaci si díly zipu dvěma stehy přišiju k sobě. Přiložím poutko a přišiju v kraji.
 

Otevřete zip! Důležité, jinak nebudete moct taštičku protočit. Vrchní část vinylu přeložte přes zipový díl a srovnejte s dolním okrajem. Vrchní část zipu bude uvnitř. Není třeba špendlit. Vinyl se na sebe nalepí a drží. Sešijte otevřené strany. Já začímám většinou nahoře, kde je konec zipu a končím u poutka. Patku jsem neměnila. Celé jsem to odšila s tou zipovou.


Před protočením zastřihněte rohy. Kousek nahoře a trošku víc dole. Rohy opatrně srovnejte. Já používám nůžky, ale dávejte pozor ať si vinyl neprorazíte. A hotovo!


Zkuste různé velikosti, šíře, barvy. Je to na vás. Omlouvám se všem s křejčovským vzděláním, že nepoužívám přesné termíny. Tento návod berte prosím spíš jako podporu pro všechny, kdo taštičky chtěly vyzkoušet, ale mají obavy. Vidíte, že na tom opravdu nic není, tak směle do toho!


Co se zavěšení týče, tak se mi nelíbil můj původně zamýšlený způsob na háčky a tak jsem na zadní stranu poutka přidala baby patent. Takto je celé poutko obtočené kolem tyče a vypádá to mnohem lépe.


Teď ještě, kde onen vinyl zakoupit. Vinyl není nic jiného než jinými slovy průhledný ubrus. Zakoupit ho můžete v různých hobby marketech. Já nakoupila u našich vietnamských spoluobčanů. Hledejte stojan s ubrusy. U nás ho mají za 70,-/m, šíře 140cm.

Pokud máte nějaké otázky, napiště mi!

For English verison CLICK HERE!

16 komentářů:

Unknown řekl(a)...

super navod a hlavne konecne som sa dopatrala kde kupim vinyl, dakujem :D

Máculka řekl(a)...

Co u tebe ty taštičky vidím, tak si říkám, že je to sice pěkný ale na co by mi byli? Ale teď už je budu muset fakt asi zkusit. Sice pořád myslím že je na nic nepotřebuju ale jak se znám, tak na něco určitě přijdu.. :-) Přeji pěkný nový rok plný nápadů.

Věrka řekl(a)...

super Věrko. Návod se hodil, ale ještě víc ta rada s páskou. díky za ní na 1000000x.
pa a vše nej v novém roce Věrka

Katarina řekl(a)...

Paráda, ďakujem! :) Zatiaľ síce nepotrebujem, ale raz na to určite príde a budem vedieť, kam nakuknúť :)

Katka řekl(a)...

Věrko, Ty jsi úžasná!!!!! Strašně moc Ti děkuju za návod. Už asi 14 dní mám v panelech otevřené dva zahr. návody, abych věděla jak na to a jsem ve fázi hledání vinylu. U nás sice mají ty ubrusy, ale průhledný jako na potvoru ne. Takže já si tamty panely vypnu a nechám si tady ten Tvůj návod :-)

AMA_tér řekl(a)...

super návod! Mám jeden malý dotaz, netrhá se vinyl při protáčení? Já jsem si kdysi koupila ubrus s textilií, že z něj zkusím něco ušít, ale při větším zatáhnutí se trhal skoro jako papír... :-(

Mirka řekl(a)...

Vypadá to dobře !!!!!

Lenka/Lilienka řekl(a)...

Tyhle taštičky jsou famózní a moc děkuji za skvělý návod. Do šicí dílny jsou jak dělané. Už teď vím, že bych jich potřebovala hafo :-) Děkuji.

danku řekl(a)...

pěkně vysvětlený návod... díky za něho, taky se ty taštičky chystám, abych je mohla odeslat, vinyl už mám a taky od Vietnamců :)

Iveta řekl(a)...

Moc pekny navod, diky za nej! Iveta

Anna Yasmin - Jana Tenglerová řekl(a)...

Prosím taková technická - netrhá se ten vinil s nitěmi? Chtěla bych pro malou do pokojíčku na korálky atd...

vexa řekl(a)...

Děkuji za pozitivní ohlasy. Budu ráda, když návod vyzkoušíte :-) Co se trhání vinylu týče, tak já u toho svého žádné trhání nezaznamenala. Měla jsem obavu, aby po čase neztvrdl a nepopraskal, ale nestalo se. Drží pořád stejně a změny nepozoruju.

Jolana řekl(a)...

No tak to je parádní návod! Děkuji :)

Unknown řekl(a)...

tohle fakt nemá chybu, okamžitě sdílím a pouštím do světa :-)

Hankie řekl(a)...

Děkuju za prima nápad! Zrovna jsem dva kousky vyzkoušela. Na jednu taštiku jsem použila koupený vinylový ubrus (metráž) - tahle kapsička je taková tahavá. Na druhou jsem vyzkoušela univerzální obal na učebnice, co už děti trochu potrhaly a z něj se šilo mnohem líp, je pevnější, ale zas to dělalo neplechu při protáčení, vinyl je pak jakoby polámaný.
Ale to nevadí, nevzdávám se, zkusím najít ještě nějaký jiný druh vinylu a zkusím to znova :-)

Děkuju za návod!!

Core řekl(a)...

No ja si myslim, pokial je to na doma na sijacie potreby...by som ho ani neotacala, a krajom dala zazehlenu lemovku...rovno z vrchu...bolo by aj menej pracne, aj odolnejsie v presití.